
Kurs angielskiego dla dzieci – im wcześniej, tym lepiej
Wielu rodziców wychodzi z założenia, że dzieci jeszcze zdążą się napracować. Dlatego nie ma sensu, aby „odbierać im dzieciństwo” i przeciążać zajęciami dodatkowymi. Lepiej niech beztrosko się bawią. Takie podejście, chociaż podszyte dobrymi intencjami, często odbija się negatywnie na młodym człowieku. Nie tylko traci on szansę łatwego nauczenia się przydatnych rzeczy. Nie wykształca, także poczucia obowiązkowości. Przez co może mu być trudniej radzić sobie z wyzwaniami, stawianymi przez życie.
Nauka angielskiego jako konstruktywna forma zabawy
Argument odbierania dzieciństwa łatwo można podważyć. Najlepsze szkoły językowe dostosowują bowiem metody edukacyjne do najmłodszych uczniów. Dobry kurs angielskiego dla dzieci:
- posiada atrakcyjną formę, odpowiednią dla konkretnej grupy wiekowej,
- kładzie nacisk na praktykę, jest daleki od przeładowania teorią,
- odbywa się online, aby uczeń nie musiał dojeżdżać,
- umożliwia wybór lektora anglojęzycznego lub polskojęzycznego, z którym będą odbywały się wszystkie zajęcia,
- ma formę nauki indywidualnej z osobistym nauczycielem,
- cechuje się odpowiednio skróconym czasem lekcji, który wynosi do wyboru 25 lub 45 minut, aby nie przeciążać i nie zanudzać.
W jakim wieku dziecko powinno rozpocząć kurs angielskiego?
Zasada jest prosta. Im wcześniej, tym lepiej. Co prawda, języka obcego można nauczyć się w każdym wieku. Nawet powyżej setki. Maluchy mają jednak znacznie łatwiej. Ich umysły są wyjątkowo chłonne. Szybciej zapamiętują, lepiej uczą się wymowy. Warto więc zadbać o to, aby umożliwić młodemu człowiekowi naukę, kiedy jest do tego najbardziej predestynowany. Przyjmuje się, że optymalnym wiekiem do rozpoczęcia kursu angielskiego dla dzieci online jest 7 lat. Pociecha ma już wówczas pierwsze doświadczenia edukacyjne. Jest w stanie podejść do lekcji w sposób świadomy, obowiązkowy i systematyczny. Obsługa komunikatora, jak i dodatkowych aplikacji, np. do nauki słownictwa, również nie nastręczy dziecku w tym wieku żadnych trudności.